Tretina zimných pneumatík v reálnom teste neobstála. Pozrite si, čomu sa vyhnúť
2m čítanie

Tretina zimných pneumatík v reálnom teste neobstála. Pozrite si, čomu sa vyhnúť

Zimná sezóna sa blíži a test zimných pneumatík sa hodí.

dTest otestoval 31 modelov zimných pneumatík rozmeru 225/40 R18. Výsledky ukazujú, že lacné modely môžu byť pre vodičov rizikom – najmä na mokrej ceste, kde viaceré úplne zlyhali.

Táto organizácia zistila, že tretina z testovaných pneumatík neponúka dostatočnú bezpečnosť. Najväčšie problémy sa ukázali pri lacných pneumatikách z východnej Ázie, ktoré mali výrazne horšiu priľnavosť a dlhšiu brzdnú dráhu na mokrom povrchu.

Pri skúške brzdenia z 80 km/h boli rozdiely až 10 metrov, čo v praxi znamená rozdiel medzi včasným zastavením a nehodou.

Mokrá vozovka odhalila slabiny

Najhoršie dopadli modely Evergreen EW66, Goodride SW608, Tomket Snowroad Pro 3 a Star Performer Stratos UHP. Pri jazde na mokrej ceste nezískali ani jeden percentuálny bod a vozidlo s týmito pneumatikami bolo ťažko ovládateľné.

Prekvapenie na snehu

Naopak, model Syron Everest 2 na snehu prekvapil – ako jediný získal hodnotenie veľmi dobre. Zaujímavé je, že na suchom aj mokrom povrchu ten istý model výrazne strácal, čo len potvrdzuje, že univerzálne dobrá pneumatika zatiaľ neexistuje.

Výdrž a ekológia

Rozdiely v životnosti boli výrazné – najodolnejšie pneumatiky zvládli 81 000 km, zatiaľ čo najslabšie len 34 200 km. V oblasti udržateľnosti test ukázal, že väčšina výrobcov stále zaostáva. Najlepšie výsledky dosiahli Continental a Uniroyal, najhoršie Syron.

Cena ≠ kvalita

Test opäť potvrdil, že vysoká cena nemusí znamenať bezpečnosť, ale nízka cena často znamená riziko.

„Známe značky v náročných skúškach obstáli, no lacné modely zlyhávali v krízových situáciách,“ uzatvára Hoffmannová z dTest.

Kompletné výsledky testu všetkých 31 modelov zimných pneumatík nájdete v októbrovom vydaní časopisu dTest alebo na www.dtest.sk.